Godkväll

Ikväll har de verkligen varit hur varmt som helst. Lite äckligt klibbigt faktiskt!
Just nu sitter vi på balkongen för de är tydligen här hotellets Wifi är som bäst. Vi har suttit på inne på rummet och svurit över hur segt de är och när vi ringt och frågat om de är något problem så säger dom bara okaaaaj thank you,byeeee. Så vi lär väl få sitta här ute. Det verkar bli oväder också för himlen lyser upp av blixtar med jämna mellanrum.

Igår blev de middag på cafe opera, ett jättetrevligt ställe med en ägare som var svensk men egentligen thai. Efter den goda maten bjöd han på drinkar och shots, vilket inte gjorde oss något..
Senare på kvällen åkte vi in till patong för att uppleva nattlivet.
Kan säga såhär att grabbarna grus inte direkt är min och carros grejj. Jag vet inte om de är vi som börjar bli gamla, är jävligt tråkiga eller vad det är men jag föredrar en mysig kväll med god mat osv framför att stå packad med sliskisar och glida hem på morgonen.
Efter gg blev de pingpong show, inte de mysigaste jag sett:)
Jaja nog om gårdagen, vi hade iaf trevligt med Therese och Linn!

Ikväll åt jag en underbar black and white. Bara jag tänker på den nu så önskar jag att jag hade tre tallrikar med det framför mig. Ja vi kanske borde äta thaimat men efter att ha blivit lite dåliga av de så får de vänta ett tag.

Imorgon ska vi upp tidigt och åka till phuket zoo! Sen ska vi börja boka utflykter osv:)
Godnatt puss

Dags för middag

Strax anländer Therese och Linn som vi ska spendera kvällen med! Först blir de middag och sen en kväll i patong. Får se vad som sker, patong verkar galet!
Puss

Ännu en skön dag på stranden

Kata beach

Idag checkade vi in på vårt nya hotell på kata beach. Både jag och Carro tycker faktiskt att kata är lite mysigare än karon. Nu har vi balkong också så de känns super.
Idag vaknade jag och kände mig lite konstig, lite illamående och ont i magen. Det hela blev värre när vi gick hem från stranden på eftermiddagen.. Vi har ca 100 meter till hotellet men ändå fick vi stanna och vila på trottoaren..sen kommer den varma lukten av mat,soppor och jag vet inte vad, då kändes de inte alls bra i magen.
Så ikväll har vi bara suttit på hotellrummet och så beställde vi middag upp på rummet. Hur skönt som helst, man vet ju inte när man får en attack av illamående liksom..
Så en lugn kväll blev de här för Carro och mig.
Imorgon räknar jag med att vara på banan igen och så blir de kanske en middag och en kväll i patong med två andra Eskilstunatjejer. Puss och kram

Måndag

Bästa måndagen på länge. Lite häng på stranden och sen en sväng in till köpcentret jungceylon i patong. Hur kan de finnas så sjukt mycket saker men ändå så lite?!
Imorgon byter vi iaf hotell till ett i kata, sju nätter är inbokade. Hoppas vi kommer trivas!

...

Carro och jag har ett litet problem..
Vi har varit runt på flera hotell och frågat efter lediga rum, men varje jäkla hotell säger att dom är fullbokade till i mitten eller slutet av februari!!
De verkar som att vi får sänka kraven vi har lite..
Imorgon bokar vi nog via internet och hoppas på de bästa.
Nu ligger vi på rummet och är helt slut efter att ha vandrat runt några timmar i kata..
Carro har nog ätit något dåligt så hon har redan däckat. Jag ska försöka sova jag med! Godnatt!

Dag 2

Idag har det varit vår första hela dag här i Thailand.
Vi har legat på stranden hela dagen och jag kan säga att mina smalben blev lite brända, så de bränner sådär lagom skönt just nu.
Efter beachen och en dusch så tog vi en oil massage precis intill hotellet. 100:- för en timme. Det satt fint.
Nu ligger vi på hotellrummet och kom precis tillbaka efter en sväng in till patong.
Imorgon väntar en ny dag på stranden, hur underbart är inte de?!
Godnatt!

På plats!

Nu är vi äntligen här! Flygresan var inga problem alls även fast vi varken rörde en bok eller godiset! Vi pratade 3 timmar, sov resten och så vipps var vi framme.
Klockan här är nu 19.17 och vi har precis ätit lite thaimat på Håkans Bar, riktiga svenskar hehe.
Så nu ska vi knalla hemmåt och undvika att bli påkörda.
Puss och kram

Here we come.

Nu sitter vi och väntar på att få gå ombord. Allt har gått hur smidigt som helst och vi har hunnit trycka i oss varsin hamburgare på olearys och bunkra upp med godis och tidningar till flyget. Så nu är vi redo för en 10timmars flygresa! Förhoppningsvis kommer vi kunna sova flera timmar också:)
Så nästa gång vi hörs av sitter jag i ett varmt Thailand hehe.
Puss och kram<3

TISDAG

Jag förstår inte vad det är med mig..
Ikväll var tanken att jag skulle ta tag i packningen, stryka och städa här hemma. Men vad har jag gjort tror ni..
Jo, jag har legat i soffan och tittat på resväskan och de skrynkliga kläderna samtidigt som jag tagit näve efter näve ur godisksålen. Jag är helt slut i kroppen.
Det skulle ju va skönare för mig om jag gjorde klart det mesta idag, för imorgon kommer det bara finnas lite tid på kvällen att fixa och sen helt plötsligt är det torsdag. De är ju för tusan då jag åker.
Men jag vet ju hur jag är, jag skjuter upp allt till sista stund och så får jag stressa och så hinner jag inte med allt.
Det är ju helt enkelt roligare att packa när man vet att man verkligen verkligen måste, då känner man ju att det är nära.
Åh va jag längtar till att ligga och svettas i en solstol på stranden med en iskall peach ice tea. sinnes.

Min kväll

17 Januari

Idag känner jag mig faktiskt lite bättre och inget illamående har jag. Men de blir att ligga inne idag med och hoppas på att vara helt bra imorgon!
Idag är de bara 1 vecka kvar tills jag och Carro sitter på flyget till Thailand!! Sinnes.
Så imorgon måste jag hämta ut mitt pass och jag och Carro måste sätta oss ner och planera lite, så man slipper ligga och fundera på allt.
Redan förra veckan började jag drömma att jag höll på att missa flyget.. De har blivit några sånna drömmar och inatt drömde jag att jag hade glömt att packa resväskan. Så jag gick runt där i Thailand och var arg på mig själv för att jag inte hade några saker med mig.

Lika bra att göra en packlista nu när jag ändå bara ligger här.
Börjar ju nästan pirra lite i magen:)

Fan.

Har åkt på en släng av magsjuka..
Så jag har legat hela dagen i soffan.. Druckit julmust saaakta och så kom pappa förbi med burger king. Hamburgaren är iallafall kvar i magen, så de är ju lite positivt!!
De här är ju inte så kul.. Så hoppas de får över fort som tusan!!!

Soffläge

Ikväll blev de faktiskt broccolisoppa. Jäklar va jag tycker om broccolisoppa.
Den blev dock väldigt stark då de skulle vara både curry och sambal oelek i den, men när de bränner i munnen, då är de fint!
Nu ligger jag i soffan och njuter av att vara mätt och av att vara ledig från jobbet i några dagar.
Imorgonbitti blir de träning, lunch med pappsen och sen bio med min kusin! Känns ju som en härlig dag!

Skööönt

Sitter här och dricker te på min lilla rast. Om två timmar får jag gå hem och sedan vara ledig i 5 dagar! Wooho!:)

Friidaay

Seeeg jäkla dag på jobbet!! När den äntligen var över så hade jag tänkt träna. Men som tur var så upptäckte jag att de stängde redan kl 19, hade ju blivit skapligt förbannad om jag åkt dit och de va stängt.. Nu blev jag bara lite förbannad. Så jag gick ner och köpte en kebabtallrik istället, och gick över till min kusin och hennes son. Nu sitter jag här och myser med lilla isac.

Jan. 11, 2013

Torsdag

På något jäkla konstigt vis så funkar min tv igen! Hur glad blir man inte!
Nu har jag suttit och bölat till Kjelles smakresa genom Asien.. Han hälsade på ett barnhem där alla barn förlorat sina föräldrar i tsunamin. De åt sardiner och ris varje dag och sov typ tre st i varje liten säng. Kjell bjöd alla 38 barn till ett fint hotell och lät barnen välja mellan olika sorters mat och sedan bada i poolen. Barnen var huuuur glada som helst.
Käre gode Gud, jag skulle vilja be om multum med pengar, så jag också kan göra såna saker för behövande!

!!

Åhhhh va tråkigt jag har!!
Min tv har inte funkat sen nyårsdagen och trots ett snack med comhem så funkar den fortfarande inte. Ska tydligen testa att byta antennsladd..
Nåååja. De är väl lika bra att försöka sova, ska ju trots allt jobba imorgon.
Godnatt

Zzzz

Idag har jag faktiskt gjort lite nytta!
Jag började med att tvätta kl 7 imorse. Men eftersom kl 7 är ganska så jättetidigt, så lyckades jag såklart hälla tvättmedlet i fel fack på ena maskinen.. Så när jag skulle ta ur allt så var de ju inte rent!! De var bara göra om de..
Sen har jag även gått till polisen och förnyat mitt pass. Men de var inte bara jag som ville fixa pass utan 40 st från alla möjliga länder också, blev ju att vänta i 1 timma, jippie.
Sen gick jag och Carro till ticket och bokade hotell. Om 17 dagar då drar vi till Thailand i en månad!! Våra fem första dagar blir i karon. Som jag läängtar.

Forever

Jävlar va skönt med en ledig dag!! Har inte stressat en sekund.
Nu ska jag traska mot gymmet i lugn och ro, måste ju inviga nya träningströjan också. Yeeee

Söndag

Idag var jag nästan uppe med tuppen.
Jag, Hanna och Frida bestämde igår kväll att vi skulle ge oss ut på en löprunda! Hurtiga som vi är;)
Så klockan nio var jag plats hos Hanna och så vandrade vi till Frida. Sen sprang vi 6 km och gick resten. Bra jobbat av oss.
Jag som inte sprungit ute sen.. minns inte ens när.. fick iallafall blåsor under fötterna och knäna gör lite ont, så imorgon blir de ingen löpning.

Kvällen har jag spenderat hos mamma. Hon bjöd mig och pappa på söndagsgryta. Fint de där. Så nu har jag maten klar imorgon, yeeees

Lööördag

Jäklar va jag sov imorse! Enda till kl 13 låg jag kvar i sängen och sen hoppade jag på cykeln till forever. Jag körde på löpbandet i 15 minuter och lite styrka med Frida och Hanna l. Haha 15 min.. Aja.
Sen hoppade jag på cykeln och trampade till pappa. Han fixa käk från nattkröken.. Precis vad jag behövde efter 15 minuters träning:)
Så nu är tallriken tom och min mage full. Ska nog sova lite här på soffan innan jag trampar hem igen och vidare till Frida för lite myspys!

Hobbit

Sådär! Tre timmar höll filmen på, jisses! Men nu är jag hemma och redo att sova.
Filmen var faktiskt bra men något som är dåligt är att nästa film har premiär 13 dec 2013 och den sista 18 Juli 2014, det är sämst. Men men, nu är de bara förbereda sig på lite mardrömmar inatt!
Godnatt

4 januari

Fan va jag älskar tjocka korvar. Men vad för slags korvar är det som marielle älskar, undrar ni. Jo de är chorizo!! Jag sitter nämligen och hetsar i mig sånna just nu! Varför jag hetsar i mig dom är för att om 44 minuter så börjar bion jag ska på.
Jag och kusin lina har bokat in oss på Hobbit. Har i stort sett ingen aning om vad den handlar om.. Men jag fick nyss höra att den är jävligt lång, så de blir ju spännande att se om man kan hålla sig vaken!
Nu måste jag rusa över gården till lina, så vi hinner fixa godis!!

Nyårsafton

1 Januari

Fyfan. Nyårsdagen är här.